شناسه ملی شرکت ها چیست؟

شناسه ملی شرکت که از 11 رقم تشکیل شده و یک مثال ساده برای تشبیه آن این است که شناسه ملی برای اشخاص حقوقی همانند کد ملی برای اشخاص حقیقی می باشد .

شناسه ملی هرشرکت مختص به خود آن شرکت است و از زمان ثبت شرکت تا انحلال شرکت و حتی بعد از آن نیز تغییر نخواهد نمود، با استفاده از شناسه ملی می توان اطلاعات کلی از شرکت ثبت شده به دست آورد.
اطلاعات شرکت ثبت شده با استفاده از شناسه ملی :

داشتن شناسه ملی یک شرکت به ما کمک می کند یک سری اطلاعات کلی از شرکت را بدست آوریم هم چنین ملاک اعتبار شرکتها وجود اطلاعات شرکت در سامانه شناسه ملی است.
سایت شناسه ملی به آدرس http://ilenc.ir/ اطلاعات زیر را در اختیار ما قرار میدهد:
1-ثبت کننده شخصیت حقوقی
2- شناسه ملی
3- تاریخ تاسیس
4- تاریخ ثبت شرکت
5- نام شخصیت حقوقی
6- نوع شخصیت حقوقی
7- شماره ثبت شرکت
8- واحد ثبتی
9- کدپستی
10- محل اقامت قانونی
همه شرکتها و موسسات ثبت شده و به طور کلی کلیه اشخاص حقوقی کشور می بایست در این سامانه وجود داشته باشند و این سامانه مرکزی معتبر برای استعلام معتبر بودن و یا عدم اعتبار اشخاص حقوقی می باشد.

1-ثبت کننده شخصیت حقوقی : در مورد عنوان اول یعنی ثبت کننده شخصیت حقوقی برای کلیه شرکتها و موسسات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد و برای سایر اشخاص حقوقی سازمانها و وزارتخانه های مربوط به هرکدام از آنها می باشد به عنوان مثال برای شهرداری ها ثبت کننده شخصیت حقوقی وزارت کشور می باشد.
2- شناسه ملی : همانطور که در ابتدا اشاره شد شناسه ملی شامل یک کد 11 رقمی می باشد که همواره ثابت است.
3- تاریخ تاسیس : تاریخی است که در زمان ثبت شرکت درج می گردد.
4- تاریخ ثبت : این تاریخ معمولا با تاریخ تاسیس یکی است مگر اینکه شرکت از واحد ثبتی اولیه به واحد ثبتی دیگر منتقل شود که در این صورت ای تاریخ با تاریخ تاسیس متفاوت است.
5- نام شخصیت حقوقی : شامل نام کامل شخصیت حقوقی است که در حال حاضر نام شرکتهای ثبت شده باید حداقل شامل 3 سیلاب باشند.
6- نوع شخصیت حقوقی : در حوزه ثبت اسناد و املاک کشور رایج ترین نوع شرکتها و موسسات شرکتهای سهامی خاص، با مسئولیت محدود ، تعاونی ها و موسسات غیر تجاری می باشند.
7- شماره ثبت : شماره ثبت شرکت و یا موسسه با تغییر واحد ثبتی آن تغییر میابد ، در واحد ثبتی تهران در حال حاضر شماره های ثبتی 5 رقمی هستند .
8- واحد ثبتی : واحد ثبتی منظور واحد ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری است که پرونده ی مدارک ثبتی شرکت در آنجا قرار دارد.
9- کد پستی: کد پستی محل دفتر مرکزی شرکت در این قسمت درج می گردد.
10- محل اقامت قانونی : آدرس دقیق دفتر مرکزی و به عبارت بهتر محل قانونی شرکت در این قسمت درج می گردد که در صورت تغییر یافتن آن نیز در آخر به این نکته که آدرس شرکت تغییر یافته اشاره میشود.

همان طور که در بالا اشاره شد سامانه شناسه ملی محلی است برای شناسایی اعتبار اشخاص حقوقی و اطلاعات کلی که شامل 10 مورد اشاره شده است را به ما میدهد، اما برای گرفتن اطلاعات بیشتر از شرکت و یا موسسه می توان از راهی دیگر نیز استفاده نمود،سامانه روزنامه رسمی کل کشور راهی دیگر برای دریافت اطلاعات جزئی تر و بیشتر از شرکتها و موسسات می باشد، آدرس این سامانه http://www.rrk.ir/ می باشد که با انتخاب گزینه آگهی های قانونی و درج یکی از فیلدهای موجود در آن صفحه و انتخاب گزینه جستجو می توان روزنامه تاسیس و یا درصورت تغییرات روزنامه تغییرات شرکت و یا موسسه را مشاهده نمود.
در صفحه آگهی های قانونی می توان یکی از فیلدهای خالی مانند نام شخصیت حقوقی و یا شماره ثبت شرکت و یا شناسه ملی شرکت را درج نمود تا روزنامه های تاسیس و تغییرات شرکت مورد نظر را مشاهده نمایید که در روزنامه تاسیس علاوه بر10 مورد اطلاعاتی که در بالا اشاره شده می توان اطلاعات بیشتری نظیر موضوع فعالیت، اشخاص شرکت ،سرمایه شرکت و سایر اطلاعات موجود در آگهی تاسیس را مشاهده نمود.

کاربر گرامی؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان؛ با شماره تلفن 02632400680 و یا با شماره همراه 09120594830 تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از فرم زیر؛ درخواست تماس نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

درخواست تماس

برای درخواست مشاوره؛ لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید:

شماره تماس(*)
شماره تماس وارد شده صحیح نمی باشد.