چند اشتباه در انتخاب نام تجاری شرکت
چند اشتباه در انتخاب نام تجاری شرکت
استفاده از چاشنی مخصوص و منحصر به فرد برای پررنگ و لعابتر کردن نام شرکت تجاری.
هرگز در نام شرکت از نام خدمات و محصولات آن شرکت استفاده نکنید. در ابتدا همچنانکه شرکت به سمت توسعه و رشد پیش میرود که قطعا اینطور خواهد بود، شما ممکن است توجه مشتریان خود و درآمدی را که در مدت معین انتظار داشتید از دست بدهید. ثانیا؛ زمانی که نام محصولات عمده یا برچسب توصیفی خدمات را روی شرکت خود میگذارید، ممکن است طبق قانون برای ثبت آن در کسبوکارتان با مشکل مواجه شوید. اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات ایالات متحده از ثبت نامهای تجاریای که در آنها از کلمات توصیفی استفادهشده اجتناب میکند؛
یعنی اسامی که در آنها اجزای ترکیبی، ویژگی، عملکرد، مشخصه یا هدف استفاده اختصاصی از محصولی باشد را ثبت نمیکند. در سال 1986 نام «Bed & Breakfast Registry» (رزرو تخت و صبحانه) بهعنوان نام تجاری مورد قبول واقع نشد؛
زیرا در آن ارائه خدمات رزرو محل اقامت و سایر موارد اینچنینی وجود داشت. همچنین در سال 1987 نام تجاری «Apple Pie» نیز برای یک برند عطر موردقبول واقع نشد. از سوی دیگر نامهایی که در آن توصیفی از محصول و خدمات نباشد ولی مرتبط با آن باشد، میتواند ثبت شود. بهطور مثال نام شرکت «Apple» اساسا در ارتباط با کامپیوتر و محصولات الکترونیکی آن نیست ولی حمایت قابل توجهی را دارا است. با این حال خط ظریفی میان متمایز و خلاق بودن یا مبهم و بیربط بودن وجود دارد. علاوهبر این باید از اسامی شعار مانند و کلیشهای که در اغلب نام شرکتها استفاده شده اجتناب کرد. مانند کلمات: همکاری، اهرم، اوج...، که در اثر استفاده زیاد معنی اصلی خود را از دست دادهاند و برای مشتریان کسلکننده شدهاند.
کاربر گرامی؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان؛ با شماره تلفن 02632400680 و یا با شماره همراه 09120594830 تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از فرم زیر؛ درخواست تماس نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.
کلیه حقوق این سایت برای موسسه حقوقی دیاکو محفوظ است.