گرید چیست

گرید چیست

تمامی شرکتها برای عقد قرارداد با سازمان های دولتی باید گرید داشته باشند، به بیان دیگر سازمان های دولتی اجازه ندارند با شرکت های بدون رتبه پروژه ای انجام دهند.

گرید بندی شرکتها یک نوع مقیاس برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران و مدیران شرکتها در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌وران است.شرکت‎ها‎‎ از نظر نوع فعالیت، در هنگام دریافت رتبه در پنج طبقه دسته بندی می‎‎شوند که رتبه هر یک از این دسته‌ها توسط نهاد خاصی تعیین می‎ گردد.

انواع گریدبندی:

- گرید بندی پیمانکاری

- گرید بندی مشاوران

- گرید بندی اندوه سازان

- گرید بندی شرکت‎ها‎‎ی EPC

- گرید بندی شرکت‎ها‎‎ی انفورماتیک

شرایط عمومی گرید بندی

-شرکت باید ثبت شده باشد.
-شرکت واجد شرایط و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت در گرید بند، باید مطابق با ضوابط و دستورالعمل‌های لازم عمل نماید.
-عدم سوء پیشینه حرفه‌ای شرکت یکی از الزامات برای گرید بندی می‎‎باشد. به این معنا که شرکت محرومیت یا ممنوعیتی برای انجام کارهای مربوطه نداشته باشد.
-مدیران شرکت نباید کارمند دولت باشند.
-سابقه کار مرتبط و مفید مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره بر اساس جداول 1-7 آیین نامه الزامی است.
-امتیاز مدرک تحصیلی هیات مدیره و پرسنل فنی امتیازآرو فقط در یک شرکت پیمانکاری، مشاور یا طرح ساخت محاسبه می‎‎گردد.
بر اساس آیین نامه، پارامترهایی برای گرید بندی تعیین شده است که کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی‎ با توجه به این پارامترها و شاخص‌ها، امتیاز عوامل تعیین کننده شرکت مورد نظر را مشخص می‎‎کند. اگر شرکت موفق به کسب حد نصاب امتیاز شود، گواهی رتبه آن صادر می‌ گردد.

کاربر گرامی؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان؛ با شماره تلفن 02632400680 و یا با شماره همراه 09120594830 تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از فرم زیر؛ درخواست تماس نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

درخواست تماس

برای درخواست مشاوره؛ لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید:

شماره تماس(*)
شماره تماس وارد شده صحیح نمی باشد.